Wednesday 9 May 2012

alamak hujan...........

assalamualaikum....
hey there...
nk cter ckit nie....skang aku ade hobi baru...hehe...
memancing  .....hehehe...
x ramai budk2 mude mint mancing nie...
kate nye bosan....eh ape daa...x rse nikmat nye memg la bosan....
act hobi ni da lame aku wat...tapi lame terhenti....
and now aku stat blik....sampai ja jadi gian...
kalau bole hari2 aku nak pg mancing....modal je xde...hehe
and aku ni pon budak baru belaja....mcm2 ak xtau lg...
lau ckp pasal umpan memg aku tenganga....x arif sgt...
yg aku tau umpan dedak je.....tp skang da laen....klau tgok majalah joran org akn ckp umpan gewang...tau ke gewang tuh ??? ala..umpan ikan plastik yg wane wani tuh....
tp lau pkai umpan tu cara memancing nye laen....so,, cre memancing yg mudah ialah cara maen bottom....tp nk dapt ikan nye sush ckit la.....tgok pade umpan n pade ikan ape yg ade dalam air tuh....
tp kalau da dapt tu jgn bagi can...sembat je selagi mau...
jgn kan 90 drjah...bg je 270 darjh...hehehe
baru2 ni kolam yg aku duge kolam kat HBUK......slame nie naek talapia jew...
tp kali nie laen ckit...ara yg dlm sekilo lebih bert nye....x sia2 aku lenjun kene hujan kalau dpt ikan cam tuh....membe aku lak kesian...x pasal2 membangau..hehehe....
act aku nk ckp yg memancing nie memg best...btmbah best kalau ade modal....
so,, thats all from me...


p/s : title memg xde kene mengene ngan cter...hehe






No comments:

Post a Comment