Monday 11 February 2013

SAHABAT


walaupun hanya satu perkataan...
terungkap seribu makna.....
SAHABAT ......untuk selamanya....

sahabat yang baik adalah shabat yang sentiasa menjaga nama baik sahabat nya...
ketika masih hidup, ataupun yg telah meninggal kan alam dunia ini...
aku mulakan perkenalan kepada sahabat kerana aku akan berasa senang...
semakin ramai sahabat ku semakin aku berasa senang...
aku selalu mengharapkan sahabat yang sentiasa ada dikala duka & duka..
jika aku dapat...aku akan setia padanya...

tiada ungkapan perpisahan antara sahabat...
walaupun maut menjadi noktahnya..
karena seorg sahabat itu..
terlalu istimewa dalam doa saudaranya yg lain...
walaupon tanpa bayang....

makna untuk sahabat lebih dari makna seorg kekasih...
walaupun hanya bergelar sahabat....
tidak mustahil perasaan sayang itu akan wujud....
dan sukar untuk kita lakarkan perasaan itu.






 sahabat bukan lah org yg selalu kita tinggal kan...
bukan lah org yg selalu kita lupakan....
tetapi sahabat lah yang selalu disamping kita....
yang kan menempuh halangan dan cabaran dihadapan bersama..
yang akan mengangkat kita ketika kita jatuh....
dan bergembira bersama ketika berjaya....

seorg sahabat yang baik, sukar untuk ditemui...
jika aku menjumpai nya...
akan aku ukir dan kimpalkan nama nya di ruang hati aku...
agar aku terus mengingatinya,
walaupon ketika aku menghadapi alam lain.....

sahabat seolah-olah bintang yg mengindah kan malam...
kita tidak selalu melihat nya...
tetapi kita tahu mereka sentiasa ada....

jika aku mempunyai sebuah taman bunga...
kau adalah bunga yang paling indah di dalam taman itu...
dan akan ku penuhi di setiap sudut taman itu dengan mu...
wahai sahabat....

seorang sahabat  akan turut tertawa ketika kita gembira...
akan menangis ketika kita sedih...
cukup sukar untuk mencari yg seperti itu...
tetapi aku berusaha untuk menjadi sebegitu untuk sahabat ku...

kadang-kadang kita cuba untuk mencari sahabat yang baik...
tetapi kita tidak sedar bahawa sahabat yang terbaik telah kita tinggalkan....

aku akan cuba yang terbaik demi sahabat-sahabat ku...
aku akan sentiasa kenang kan sahabat aku dalam doa ku...
in syaa Allah...



p/s : hasil gabungan dan pengubahan ku...

No comments:

Post a Comment