Sunday 26 May 2013

mungkin bukan kau, tapi aku......

setiap yang dijadikan, akan ada pasangan nya...
di dalam kegembiraan, akan terselit nya kesedihan...
haihh...

tika aku terdiam,
memikirkan perkara yang tersimpul didalam pemikiran aku...
mungkin salah aku, mungkin bukan salah kau...
aku seperti mendesak...
supaya kau wujudkan perasaan itu...

aku baru sedar...
aku seorang pemusnah...
pemusnah satu hubungan...
yang dulu nya tiada aku...
yaa, antara kau dan dia....
tapi bukan kehendak aku....
tiada niat yang diukir...

perasaan yang timbul ini...
perasaan antara aku dan kau...
bukan kehendak aku juga....
bukan aku yang ingin kan...
tapi ia wujud..
wujud ketika kita melakar kenangan...
kenangan yang tak mampu aku lupakan...

terpaku aku..
tika aku teringat kan kembali semua...
perlahan-lahan mata aku kebasahan..
di dalam kolam air mata..
bersama sakit..
yang aku sendiri tak tahu punca nya...

kenapa aku terlalu lemah...
sedangkan aku kuat sebelum ini...
terlalu mudah untuk mengalirkan air mata....

tolong aku...
tolong pulangkan semangat aku..
kegembiraan aku terlalu laju dihapuskan....
dihapuskan dengan perkara yang aku tak pasti...
tapi...
aku hanya nampak satu nama....
kau...
lalu, dengan sendiri mengalir....
buat seketika...
yaa, air mata...
air mata seorang manusia yang tidak akan lari dari perasaan sayang...

ya Rabbana, jika aku jatuh hati...
jagalah hatiku padanya..
agar tidak berpaling dari hati Mu....

No comments:

Post a Comment