Thursday 30 May 2013

hanya angka :)

hanya kesunyian malam yang menemani...
sambil mata memandang ke bulan...
terus dari ruang jendela....
seperti ia ingin mengatakan sesuatu....
tiada suara yang keluar....
selain hentaman titisan hujan di bumbung...
jam 12:14 pagi....
lampu bilik masih belum di padam...
masih tetap memandang ke langit yang gelap...
yang hanya diterangi cahaya bulan...
fon berbunyi...
tersentak.....
pandangan teralih....
tangan laju mengapai fon...
hanya satu pesanan...
satu ucapan....
di bacakan perlahan-lahan...
cuba memahami satu persatu...
selamat hari jadi.......
senyuman terlukis.....
terasa diri masih lagi di ingati...
bukan ucapan yang aku kira kan....
bukan hadiah yang aku harap kan....
sambutan bukan yang aku ingin kan...
tapi kebahagiaan hidup....
sahabat-sahabat yang ikhlas untuk berkawan....

yaa, aku bersyukur,
aku masih di beri peluang untuk bernafas di tarikh yang sama aku dilahir kan...

terima kasih kawan....
kerana masih mengingati aku disini...
walaupun, ada sesuatu yang berubah....
ia cukup mengembirakan aku...:)

No comments:

Post a Comment